onsdag 29 mars 2017

Fyndat!

Hej!
Nej, nästa inlägg blev inte om vårrustandet av Lina, det blev vårt senare fynd! Moderna tallrikar är för stora för vårt båtkök så vi köpte för några år sedan tallrikar på loppis, troligen härkomst från 60-talets DDR. En tallrik har vi lyckats ha sönder och en är på väg att spricka så jag var inställd på att leta efter nya tallrikar av en annan sort.

Idag när Noel och jag var på Röda korset och lämnade saker så passade jag på att smita in i second hand-butiken. Hittade inga tallrikar där men åkte även till en annan second hand-butik i närheten. Där längst ner på en hylla under några andra tallrikar hittar jag identiska tallrikar som vi redan hade. Vilken lycka!
Så nu har vi 4 "nya" tallrikar att komplettera de andra 2 hela med. Att jag inte betalade mer än 5 kr/st kändes inte heller fel.

På återhörande!
//Lotta
Så här ser de ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar